Sandefjord Grand Prix i 2015 var et fantastisk løp. I GT 15 hadde man 12 båter til start. Det var også et flott felt i F4. Der stilte hele 7 båter til start. Kan vi se disse startfeltene igjen i 2023 ?
Det må i såfall jobbes aktivt fra NMF båt sin ledelse, og ikke forvente at klubbene skal gjøre jobben. Til det er det bare å se seg selv i speilet. Sporten er for liten og «noen» må ta i et ekstra tak.
Suzuki leverte motorer til båtsport klasse GT 15 på den tiden. Der var en meget gunstig avtale med Erling Sande i Drammen. Rekrutteringen hadde fokus i fra båtsport styret og klubbene fikk overlevert et opplegg de enkelt kunne håndtere.
Sjekk denne saken fra Sandefjords Blad HER
![](https://i0.wp.com/xn--btsport-exa.no/wp-content/uploads/2023/01/Skjermbilde-2023-01-08-kl.-13.02.20.png?fit=881%2C501&ssl=1)
Formel 4 er på vei tilbake til gamle takter.
Med 5 bekreftede båter i F4 allerede er det lovende takter for den klassen. Her har RacingFabrikken og utøverne tatt i et tak sammen. Samarbeider man da med Svenskene får man fort et felt på 10 båter. Tønsberg satser på, og inviterer til Int Ordinary event for begge klassene.
![Formel 4 - Sandefjord Grand Prix 2015](https://i0.wp.com/xn--btsport-exa.no/wp-content/uploads/2023/01/Skjermbilde-2023-01-08-kl.-12.51.11.png?fit=991%2C496&ssl=1)
Kan dette krafttaket motivere andre klasser ?
Kan vi få motivert de andre klassene til å jobbe rekruttering ? Hva med Thundercat, P750 eller som Presidenten i Outboardklubben liker å kalle det, «dundrepuz». Det ryktes at de jobber mot å få 10 båter til start.
Gjør vi alle en insats blir resultatet bra, det er jeg sikker på.
Kjenner du noen som jobber med et spennende prosjekt ?
Tips oss, vi vil gjerne skrive om det som foregår i garasjene i vinterstid.
![](https://i0.wp.com/xn--btsport-exa.no/wp-content/uploads/2023/01/IMG_1747-scaled.jpg?fit=1024%2C768&ssl=1)