Sandefjord Grand Prix i 2015 var et fantastisk løp. I GT 15 hadde man 12 båter til start. Det var også et flott felt i F4. Der stilte hele 7 båter til start. Kan vi se disse startfeltene igjen i 2023 ?
Det må i såfall jobbes aktivt fra NMF båt sin ledelse, og ikke forvente at klubbene skal gjøre jobben. Til det er det bare å se seg selv i speilet. Sporten er for liten og «noen» må ta i et ekstra tak.
Suzuki leverte motorer til båtsport klasse GT 15 på den tiden. Der var en meget gunstig avtale med Erling Sande i Drammen. Rekrutteringen hadde fokus i fra båtsport styret og klubbene fikk overlevert et opplegg de enkelt kunne håndtere.
Sjekk denne saken fra Sandefjords Blad HER
Formel 4 er på vei tilbake til gamle takter.
Med 5 bekreftede båter i F4 allerede er det lovende takter for den klassen. Her har RacingFabrikken og utøverne tatt i et tak sammen. Samarbeider man da med Svenskene får man fort et felt på 10 båter. Tønsberg satser på, og inviterer til Int Ordinary event for begge klassene.
Kan dette krafttaket motivere andre klasser ?
Kan vi få motivert de andre klassene til å jobbe rekruttering ? Hva med Thundercat, P750 eller som Presidenten i Outboardklubben liker å kalle det, «dundrepuz». Det ryktes at de jobber mot å få 10 båter til start.
Gjør vi alle en insats blir resultatet bra, det er jeg sikker på.
Kjenner du noen som jobber med et spennende prosjekt ?
Tips oss, vi vil gjerne skrive om det som foregår i garasjene i vinterstid.