Skip to main content
search
Tønsberg på UIM kalender´n.

Kristoffer Gulbrandsen on 21st januar 2023

Nå blir det folkefest og stort båtrace igjen i Norge. Drammen Sportsbåt Team (DST ) og RacingFabrikken i Tønsberg har mottatt bekreftelse i fra NMF / UIM. F2 & F4 er i år igjen et Internasjonalt status stevne i norges eldste by. Det skal også kjøres løp i GT15 / GT 30 og Thundercat.

Tony Blom Pettersen sa til Båtsport.no

 

Vi har jobbet lenge med ny profil på båtracet. Selv om byen kjenner stevnet legger vi mye ressurser i å bla lage en kul webside. Vi ser at Facebook ikke lengre er nok. Man trenger en solid webside om man ønsker samarbeidspartnere. De søker informasjon, og det må være mobil tilpasset. Jeg gleder meg til å slippe den nye websiden neste onsdag. ( 25/1-23) Vi har aldri lagt ned så mye arbeid, så tidlig. Jeg har troen, samarbeidspartnerene våre gleder seg og vi er ute i god tid. Det er en god følelse. Jeg tror vi skal løfte løpet til et nytt niva.

Frode Sundsdal fortalte videre Båtsport.no

 

Vi jobber aktivt med ett nytt konsept. Vi trenger å utvikle båtsporten. Vi må rett og slett ha mer «press i buksene», og formatet skal utvikles kraftig. F2 & F4 løpet i Tønsberg blir det første i sitt slag. Man har ikke snakket om utvikling av konkurranseformen på rundbane siden starten av 80 tallet. Det er rett og slett klar for en modernisering av konkurranseformen. UIM sin toppledelse lytter, og er meget interessert. Vi jobber tett med meget motiverte ledere som ønsker utvikling. F2 som dere kjenner det fra tidligere kommer dere ikke til å se mer av i Tønsberg. Vi går mot et Sprint format. I tillegg skal vi legge inn et moment som gjør at, selv om man leder løpet vil man bli utfordret. LongLap er forsøkt i offshore med suksess, nå kommer det også i rundbane.

Frode Sundsdal fortsetter :

 

Det er ikke bare formatet, men også måten vi fremstår som sport som skal oppgraderes. VI kommer til å sette krav til bla team uniform. Det kan godt være like grønne Tshirts, så det er ikke nødvendigvis en enorm kostnad, men jeg vil at man skal vite hvilket team man representerer. Man kommer ikke på startbrygga i Tønsberg med slippers og baroverkropp om du ikke kjører Thundercat for å si det slik. I tillegg skal man ha kjøredressen på under premie utdeling. For Thundercat vil det se rart ut med våtdrakt, så her er det selvklart team trøyer som gjelder. Alle andre er det påbudt med kjøredress. Vi skal ikke bare komme med nye påbud for å stille i Tønsberg, vi skal også bistå – så ta gjerne kontakt om dere trenger hjelp til design og tips. RacingFabrikken bistår gjerne.

Uniformering er en av tiltakene Frode Sundsdal mener er viktig. Man må fremstå som et lag, og ikke bare det. Et profesjonelt lag sådan. Da har folk lyst til å bli med hevder han. Han fremhever laget til Marit Strømøy som et godt eksempel.  

Hva mener du skal til ? 

Print Friendly, PDF & Email
Mer om